כמעט שם! אנא מלא את הטופס לגישה מידית!
מלא את הטופס ותוכל להתחיל מיד!
מבטיחים לשלוח רק תכנים מעניינים ורלוונטיים ולא להעביר את פרטיך לגורם אחר!
אין גננת שלא קרה לה...
שנתקלה בילד
שמתיש אותה ואת הצוות כמו עשרה ילדים לפחות
ובואי נודה על האמת
כשאת מגיעה בבוקר ומגלה שהוא לא מגיע היום,
את משחררת אנחת רווחה
את מרגישה הקלה...
כי הוא פשוט הופך את כל הגן
אז אם גם את נתקלת בילד ש..
לא מסוגל לשבת יותר ממספר דקות לשחק או ליצור
שמתקשה לשבת במפגש, מתנדנד, מסתובב, מציק לחברים מסביב
לעיתים בכלל לא נכנס למפגש,
מעיף מפינת הבובות חפצים שונים על הילדים היושבים במפגש,
או הולך עם בקבוק מים ומכה בראשי הילדים.
ומחוץ למפגש, מציק לילדים אחרים בכל דרך אפשרית ללא סיבה:
מעיף חפצים
מקשקש להם על הציור
מכה ילדים
מפיל את הארמון שעמלו עליו חצי שעה
ריצות פרועות בתוך הגן, טיפוס וקפיצה מהרהיטים כבר הפכו לשיגרה
בעל רמת עניין קלושה בכל משחק שהוא
והדיווח להורים "משעמם לי" הוא מנטרה קבועה
ואת, הדרך היחידה שלך להחזיר את השפיות לגן היא:
לתת לו תפקידים
או לשלוח אותו למשימות
או לשהות עם הסייעת בחוץ
והכי מתסכל שאין שיתוף פעולה מההורים..
הם אפילו לא מבינים על מה את מדברת כי בבית הוא יושב יפה מאוד...
(מול המסך מן הסתם...)
זה לא חייב להמשיך ככה!!!
במספר צעדים פשוטים שגם ההורים הכי מתנגדים שיש ישתפו איתם פעולה
ניתן לראות שיפור מיידי ביכולת של הילד לשבת במפגש, לעסוק ביצירה, להפסיק להציק לילדים אחרים ולהיות הרבה יותר קשוב ומשתף פעולה.
במדריך החינמי הבא
את הולכת להבין בדיוק מה גורם לחוסר השקט והקושי שלו לשתף פעולה
ולקבל גם כלים פרקטיים שכל הורה מוכן ליישם בקלות בבית
המצב בגן הולך להשתפר משמעותית
☺ ☺☺
אז
א
מבוסס על אלפי ביקורי בית ועבודה בגנים ב-35 רשויות ברחבי הארץ!
כלים התנהגותיים ומעשיים המותאמים לילדי הגן
שביעות רצון ושיפור מדווח על ידי למעלה מ85% משתתפי התוכנית
במסגרת 'תוכנית אילנות' בוצעו מעל 120 ביקורי בית בכל שנה
מומלץ על ידי גננות ומפקחות
אז...
הילד הסוער הזה, למה הוא מתנהג ככה?
את בעצם רואה את הנהג המהיר על כביש 6!
זה שלא רוצה לרדת מתחת ל 120 קמ"ש.
כשהוא נפגש עם מסגרת שבה המהירות היא 30 קמ"ש עם רמזורים,
שזה הגן, ואח"כ ביה"ס, הוא נכנס לחוסר שקט וחוסר מנוחה.
הנהג שלנו, הילד הזה, מחפש גרייה מהירה, הוא רוצה להרגיש כל הזמן שקורה משהו מהיר ומעניין.
הוא מחפש עונג מהיר וריגוש מהיר, ובשביל הוא נזקק לדברים שמספקים עונג מהיר (אוכל, מסך) ולפעולות שמספקות אדרנלין (הצקות, קטטות).
כשאת מנסה להבין את הילד הזה, לעזור לו, את צריכה לדמיין קו, רצף, שבין קוטב אחד, קוטב התענוג, לקוטב השני, קוטב חוסר התענוג והתסכול.
מה מאפיין את קוטב התענוג?
קודם כל, עניין!!!
אין שניה אחת של שעמום.
אין כשלונות.
אין המתנה.
אין הבלגה.
אין תלות באחר בשביל להשיג עניין.
עוררות מהירה של החושים כמו הסתכלות במסך שמספק ענין עוצמתי מהר ובקלות, טעם מתוק בפה, או השתוללות פיזית שתתן תחושה של משהו מרגש שקורה מהר.
מה מאפיין את קוטב חוסר התענוג? תסכול! איטיות!
כל איטיות היא בלתי נסבלת, היא מתסכלת!
תחשבי על הנהג המהיר בכביש 6 כשהוא נקלע לפקק. כלום לא קרה לו, הוא רק לא זז מספיק מהר.
תחשבי על מהלך איטי של סרט במקום סרט מהיר: האיטיות, ההמתנה – הן התסכול הקשה ביותר. ילד כזה לא מסוגל לחכות בתור ודוחף בעליה למגלשה, כי האיטיות עצמה נחווית כתסכול, לעיתים ממש כעינוי.
דמייני לרגע את קוטב העונג כשתיית קפה עם 3 כפיות סוכר, ואת קוטב הגריה האיטית לשתיית קפה עם 1 כפית סוכר.
עכשיו ברור לך שמי שמתרגל בבית לשתות נס קפה עם 3 כפיות סוכר לא יוכל לגמוע קפה עם כפית סוכר.
הוא חווה את זה כחסר טעם.
אז...
מי אנחנו?
נעים להכיר:
לירז טל, מנהלת מרכז טל
פסיכולוגית חינוכית מומחית, M.A בפסיכולוגיה חינוכית וקלינית של הילד, בעלת וותק של למעלה מעשר שנים בעבודה פסיכולוגית.
בעלת ניסיון של 13 שנים בהדרכת צוותי חינוך והורים, וכן טיפולים פסיכולוגים פרטניים.
בוגרת תוכנית 'אילנות' (סופר נני לילדים עם בעיות התנהגות).
אורלי פוקס
פסיכולוגית קלינית מומחית, M.A בפסיכולוגיה קלינית
מנהלת תוכנית "אילנות", מנחה הורים, אנשי חינוך וטיפול בתחומי ההורות.
אשת מקצוע מהשורה הראשונה בארץ.
מחברת הספר "הורים טובים מדי".
אז...
אז...
מה עומד באמת מאחורי ההתנהגות של הילד שהופך את כל הגן ואותך ?
ולא, הוא לא במצוקה.
ולא, לא נטפלים אליו אבל בהחלט יכול להיות שהוא כבר נכנס למעגל שלילי של בריונות או עקשנות.
ולא, זה לא בגלל שמעשעמם לו.
ובהתאמה לכך, מהם הכלים והדרך לפיתרון ?
במדריך תקבלי את המידע הרלוונטי שיעזור לך להבין את השורש של הקשיים ההתנהגותיים וכן לגייס את ההורים לשיתוף פעולה שבו כולם מרווחים: צוות הגן, ההורים והילד כמובן.
יאללה מתחילים.
לא תאמיני עד כמה השינויים האלה משפיעים על האווירה בגן. תכי הרי ילד אחד שמתסיס את כל הגן ופוגע בסמכות הצוות יכול לגרור ילדים נוספים ולהעכיר את כל האוירה בגן ולהרוס לילדים אחרים את חווית הלמידהוהמשחק בגן.
במדריך תקבלי תשובות לשאלות הבאות:
מה הילד הזה נוטה לעשות בשעות הפנאי, אחרי הצהריים ובחופשות?
מה ההורים טוענים שהם עושים? מה הם באמת עושים?
מה הילדים האלה עושים כשהם לא במסכים? ואיך זה לא עוזר?
איזה חוגים הם מעדיפים ?
איך זה משפיע על ההתנהלות של הילד בגן מבחינת תפקוד ומשחק?
מה המחיר שילדים אלו משלמים מבחינה חברתית?
מה המחיר שילדים אלו משלמים בפיתוח שיח ומיומנויות מילוליות?
מה ניתן לעשות בגן?
איך לגייס את ההורים?
כן, אורלי ולירז אשמח לקבל את המדריך ותכנים נוספים
"איך לסדר את הילד שהופך לך את הגן?"
את נרשמת בקישור הבא ומקבלת מיד את המדריך היישומי והמצוין
כ- 10 דקות קריאה
כן, אפשר ומומלץ להעביר לגננות אחרות!
כן, אפשר ומומלץ להפיץ במדיה החברתית ובקבוצות ווטסאפ ופייסבוק
מלאי את הפרטים מטה ותקבלי את המדריך
נבנה באמצעות מערכת דפי הנחיתה של רב מסר